Sosyal medya dünyasında rekabet her geçen gün artıyor. Kullanıcılar ise yeni ve yenilikçi tecrübeler arayışında.
Sosyal medya ağları içinde en fazla kullanıcıya sahip olan Twitter Elon Musk’ın satın almasının akabinde gündemden hiç düşmedi. Elon Musk, en son “Tweet sınırlaması” ve Twitter Blue aboneliklerine sunulan imtiyazlar sebebiyle tenkit oklarını üzerine çekmişti. Kullanıcılar bu gelişmeler karşısında farklı arayışlara girdi.
MUSK’TAN DAVA TEHDİDİ
Mastodon, Bluesky, Spill ve T2 üzere platformlar, kullanıcılara daha özgür ve daha şahsileştirilmiş bir toplumsal medya tecrübesi sunma gayesiyle yola çıktı. Meta’nın Instagram ile temaslı uygulaması Threads ise perşembe günü AB ülkeleri hariç kullanıcıların hizmetine sunuldu.
İlk 2 saat içerisinde 2 milyon üye ile hayatına başlayan Threads, daha sonrasında App Store’da toplumsal medya içerikleri kategorisinde bir numaraya yükseldi. Twitter’ın gerilerde kaldığı listede tüm fiyatsız uygulamalar ortasında da tepede Meta’nın yeni uygulaması yer aldı. Meta’nın sahibi Mark Zuckerberg Threads’in kullanıma açıldığı birinci 24 saat dolmadan 30 milyondan fazla kullanıcının kaydolduğunu duyurdu. Twitter’a rakip yeni uygulamanın en dikkat çeken özelliklerinden biri Instagram profilinin otomatik olarak aktarılabilmesi. Böylelikle kullanıcılar tıpkı kullanıcı ismi ve takip listesini de yeni uygulama Threads’e aktarabiliyor. Instagram’ın kullanıcı sayısı 2 milyar civarındayken Twitter’ınki 300 milyona yakın. Uzmanlara nazaran, her 10 Instagram kullanıcısından biri bile Threads’i denemeye başlasa, Twitter kullanıcıları o platforma geçiş yapabilir. Lakin Semafor’da yer alan habere nazaran Twitter’ın avukatı Alex Spiro Zuckerberg’e mektup yollayarak Meta’yı özel bilgilere sahip eski Twitter çalışanlarını işe almakla suçladı ve “Twitter, fikri mülkiyet haklarını sıkı bir formda uygulama niyetinde” dedi. Twitter’ın dava açmaya hazırlandığı belirtiliyor. Dünya genelinde 5 milyara yakın toplumsal medya kullanıcısı var. Bir toplumsal medya kullanıcısı her ay ortalama 6 toplumsal medya platformu ortasında dolaşıyor.
ÇİNLİLER BİRİNCİ SIRADA
Çin, 2023 yılı prestijiyle yaklaşık 1 milyar 20 milyon bireyle dünya çapında en fazla toplumsal medya kullanıcısına sahipken, listenin ikinci sırasında 755.47 milyon kullanıcısıyla Hindistan yer alıyor. Türkiye en çok toplumsal medya kullanıcısına sahip ülkeler ortasında 67.11 milyon şahısla 11. sırada bulunuyor.
Küresel CovId-19 salgını nedeniyle insanların irtibat kurmak, bilgi bulmak, eğlenmek ve alışveriş yapmak için toplumsal medyaya akın etmesiyle tüketici alışkanlıkları da değişti. Ortalama bir insan, dünya çapında her gün 2 saat 35 dakika toplumsal medya kullanıyor. Y jenerasyonu ve Z jenerasyonu, toplumsal medya platformlarının en sık kullanıcıları ortasında yen alıyor. En süratli büyüyen toplumsal ağ ise TikTok.